Coördinator marketing “kunstkoopregeling”

Kunst in Huis, dat is een collectie van 5.000 kunstwerken van 350 kunstenaars uit Vlaanderen en Brussel, te huur vanaf € 12 per maand. De vzw brengt beginnende kunstliefhebbers in contact met hedendaagse kunst en biedt opkomend kunstenaarstalent een duw in de rug. Kunst in Huis kreeg van minister van cultuur Sven Gatz de opdracht om een nieuw instrument te ontwikkelen om kunstliefhebbers en kunstenaars bij elkaar te brengen: de kunstkoopregeling (werktitel). Dit is een renteloze lening om hedendaagse kunst te kopen, geïnspireerd op vergelijkbare systemen in Nederland en Groot-Brittannië.

  • Kunst in Huis, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 28/10/2018

Over deze job

  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de marketingstrategie;
  • Je coördineert de ontwikkeling van een online inspiratieplatform. Je onderhoudt en activeert de eigen communicatiekanalen, waaronder website en sociale media;
  • Je bedenkt, plant en organiseert de bekendmaking van de lancering van de brand, het pilootproject en de jaarlijkse publiekscampagne. Je weet met je originele benadering het doelpubliek aan te spreken en haalt het maximum uit je budget. Voor grote marketingacties werk je samen met een communicatiebureau;
  • Je ontwikkelt ondersteunings- en communicatiemateriaal voor de partnergaleries en bent eerste aanspreekpunt bij vragen (helpdeskfunctie);
  • Je organiseert en coördineert de bevraging van de kopers en verkopers van de kunstkoopregeling;
  • Je rapporteert over de communicatiedoelstellingen en je ondersteunt de projectleider bij de overheidsrapportering (jaarplannen en jaarverslagen);
  • Je ondersteunt de projectleider bij het overleg met de partners, de organisatie van werkgroepen en infosessies.
     

Bijkomende info

Gepost op 2018-10-05