Communicatieverantwoordelijke Contour Biennale 9

Kunstencentrum nona is een broedplaats voor artistiek talent die een breed spectrum aan disciplines programmeert: beeldende kunst, hedendaagse dans, experimentele (jazz)muziek en theater. Het verhaal van nona is er een van groei. Sinds 2017 valt de organisatie van de Contour Biennale ook onder de verantwoordelijkheid van nona. Contour Biennale is een vaste waarde tot ver buiten België. Het is een uniek platform voor iedereen die belang­stel­ling heeft voor bewegend beeld. Voor de negende editie neemt de biënnale een heel nieuwe gedaante aan. Curator Nataša Petrešin-Bachelez koos voor de noemer “Coltan as Cotton”, waarbij ze zich liet inspireren door het gelijk­na­mige videoge­dicht van de Amerikaanse rapper, slammer en schrijver Saul Williams.

  • kunstencentrum nona, Mechelen
  • Type: Deeltijds

Over deze job

In nauwe samenwerking met de curator en artistiek coördinator zet jij tot einde oktober 2019 de communicatiestrategie voor de hele verdere editie van de biënnale uit. De kern van je opdracht: zowel de twee resterende grote publieke momenten als de kleinere deelprojecten naar onze verschillende doelgroepen communiceren. Helemaal in lijn met het concept van de biënnale (onder meer ecologie) maak je voornamelijk gebruik van online kanalen. Je voedt de website
continu met content en stuurt deze bij waar nodig. De sociale media (Facebook en Instagram) en de newsletter zijn je next best friends. Via gerichte advertenties (online en offline) weet je extra publiek te bereiken. De (vak)pers is vanzelfsprekend ook een belangrijke pijler in je strategie. Puur praktisch verzorg je ook de signing van de tentoonstelling. Het beheer van het communicatiebudget is jouw verantwoordelijkheid. Jij stuurt ten slotte ook het externe grafische bureau aan zodat elke communicatie helemaal in lijn is met de huisstijl van Contour Biennale 9.

Bijkomende info

Gepost op 2019-01-07