Digital marketeer

Ancienne Belgique is een bruisende muziektempel in het hart van Brussel. Met zo’n 320 concerten en meer dan 300.000 bezoekers per jaar behoort AB tot de top van de Europese concertzalen. Dit alles wordt in goede banen geleid door een gemotiveerd en professioneel team van een 50-tal medewerkers.

  • Ancienne Belgique, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 7/8/2019

Over deze job

Het takenpakket van deze functie bestaat uit een strategisch en een operationeel luik:

Strategisch

  • Je analyseert en verbetert op continue basis de technologische set-up van het marketingteam (website, mailsysteem, ticketplatform, centrale databank, ‘dashboarding’, ‘chatbots’, interne schermen,…).
  • Je bent verantwoordelijk voor de e-mailmarketing en ‘marketing automation’ strategie.
  • Je werkt samen met de manager marketing & communicatie aan een datastrategie voor AB.
  • Je werkt samen met de verantwoordelijke sociale media aan een content marketingplan.
  • Je houdt voeling met ontwikkelingen op het kruispunt  van marketing en technologie en helpt AB daarin de juiste innovatieve keuzes te maken.
  • Je stuurt externe partners op vlak van marketingtechnologie aan (websitebouwer, hostingpartner, IT-partner, datapartner,…).
  • Je verbetert de gebruikservaring van onze bezoekers doorheen de hele digitale ‘customer journey’.
  • Je doet concrete voorstellen om  het merk AB naar een digitale omgeving te vertalen. 

Operationeel

  • Je voert actief promo voor concerten via digitale kanalen (website, e-mail, Facebook & Google advertising, video-advertenties,…).
  • Je stelt nieuwsbrieven op en stuurt die uit.
  • Je lost samen met onze externe partners eventuele problemen op rond de digitale set-up.
  • Je werkt campagnes digitaal uit (bijv. rond de AB-concertcheque of rond acties met onze commerciële partners).
  • Je werkt artistieke projecten digitaal uit (bijv. BRDCST, Boterhammen in het Park, Feeëriën, Braindance,…)Je wordt ingeschakeld om op concertavonden de avondkassa te bemannen.

Bijkomende info

Gepost op 2019-07-03