Digital marketeer/communicatiemedewerker

Behoud de Begeerte wil een caleidoscopische blik bieden op het hedendaagse literaire aanbod, zowel nationaal als internationaal, door het creëren van kwalitatief hoogstaande en theatraal-literaire voorstellingen. De literaire voorstelling tot theatraal genre promoveren is haar belangrijkste doel. BdB wil literatuur aan een breed en divers publiek (ruimer dan het lezerspubliek) presenteren, via enerzijds een artistiek relevante theatrale enscenering van literaire teksten (poëzie, fictie en non-fictie, kinder- en jeugdliteratuur, ...) en anderzijds een doorgedreven geografische spreiding van de voorstellingen.

  • Behoud de Begeerte - Kunstencentrum voor Literatuur, Antwerpen (correctie)
  • Type: Deeltijds
  • Deadline: 12/8/2019

Over deze job

  • Uitdokteren van communicatieplannen en -strategieën, geënt op de inhoud en vorm en de doelgroepen van de verschillende producties,  in overleg met het team van Behoud de Begeerte.
  • Contact met de pers. Opmaken, verspreiden en opvolgen van persberichten en -dossiers.
  • Tot stand brengen en opvolgen van mediadeals met kranten, weekbladen, radio en televisie.
  • Contact met programmatoren. Communicatieoverleg met theaters en culturele centra die voorstellingen van Behoud de Begeerte hebben geboekt.
  • Het optimaal en intensief benutten van de communicatiemogelijkheden van social media (Facebook, Instagram, Twitter, …).
  • Overleg met grafisch ontwerpers en met makers van radio- en televisieclips. 
  • Beheer website, aanmaken nieuwsbrieven.
  • Uitwerken van de klassieke offline marketing (affiches, reclameborden, flyers, advertenties, banners, …).
  • Last but not least: zoeken (en vinden) van een talrijk en divers publiek.

Bijkomende info

Gepost op 2019-06-27