Medewerker onthaal en museumshop

De Universiteit Gent is een wereld op zich. Meer dan 8.000 personeelsleden zijn er dagelijks aan de slag in onderwijs en onderzoek, beheer en administratie, technische en sociale voorzieningen, enz. Voor hen is de Universiteit Gent een logische keuze: het is een van de grootste, meest boeiende en toekomstgerichte werkgevers van de regio. De Universiteit Gent telt 11 faculteiten en meer dan 100 vakgroepen, die in elk van de wetenschappelijke disciplines hoogstaande en door onderzoek ondersteunde opleidingen aanbieden. De Universiteit Gent voert een actief gelijke kansen- en diversiteitsbeleid en moedigt iedereen aan te solliciteren.

  • Universiteit Gent, Gent
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 16/9/2019

Over deze job

De Universiteit Gent beheert de grootste academische erfgoedverzameling van Vlaanderen. Unieke topstukken gaan terug tot de begindagen van de universiteit of getuigen van het innovatieve onderzoek waarvoor de UGent tot op vandaag bekendstaat. Binnen de UGent werd een (nieuwe) Entiteit Academisch Erfgoed en Archief opgericht, die wordt aangestuurd door een Intendant. Binnen de Entiteit zijn er drie afdelingen, telkens aangestuurd door een Directeur / Coƶrdinator: Gents Universiteitsmuseum, Plantentuin UGent, Gents Universiteitsarchief. De functie van Medewerker Onthaal en Museumshop behoort tot de afdeling Gents Universiteitsmuseum (GUM). Je komt terecht in een team van 3 onthaalmedewerkers en werkt nauw samen met het hele team Uitbating. Het is jouw taak om de bezoeker/klant van het museum te ontvangen en het bezoek aan het museum zo vlot mogelijk te laten verlopen. De medewerker Onthaal en Museumshop is verantwoordelijk voor:

  • Een hartelijke ontvangst van alle klanten aan de balie met aandacht voor het onthaal op maat van specifieke doelgroepen: gezinnen met kinderen, scholen, toeristen, anderstalige nieuwkomers, etc.
  • De afhandeling van ticketverkoop en museumshopverkoop en bijhorende administratie en rapportage.
  • Ontvangst en ondersteuning van gidsen en hospitality-medewerkers.
  • De eerstelijnscommunicatie met klanten en leveranciers; via mail, telefoon en in persona.
  • Openen, opstarten en afsluiten van het museum en museumshop.
  • De correcte financiĆ«le afhandeling van alle transacties.
  • Het aanvullen en de kwaliteitscontrole van de museumshop, het bijhouden van de dagelijkse stock en het plaatsen van productetiketten in de museumshop.

Bijkomende info

Gepost op 2019-09-02