Accountmanager sponsor- en mediapartnerships

Concertgebouw Brugge wil een gereputeerde wereldspeler zijn voor muziek en hedendaagse dans. Met de permanente openstelling van het gebouw en een rijke waaier aan interdisciplinaire activiteiten is het ook een plek voor literatuur, architectuur, beeldende kunst en klankkunst. Door in te zetten op creatie, creativiteit en interactie met kunstenaars in elke fase van hun loopbaan wil het Concertgebouw vernieuwende impulsen geven aan de kunsten en een verscheiden publiek raken, betrekken en helpen ontdekken. Concertgebouw Brugge geeft zo een internationale uitstraling aan de stad Brugge en aan Vlaanderen. Naast de eigen artistieke werking stelt het Concertgebouw zijn infrastructuur ter beschikking van derden voor de organisatie van alle mogelijke evenementen. Concertgebouw Brugge ambieert hoge eigen inkomsten naast de overheidssubsidies ter financiering van de artistieke werking. De sponsorportefeuille is een essentiële bron van eigen inkomsten, naast de ticketinkomsten en de inkomsten uit congressen en events voor derden.

  • Concertgebouw Brugge vzw, Brugge
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 25/6/2021

Over deze job

Als accountmanager sponsor-en mediapartnerships sta je in contact met de sponsors en mediapartners van het Concertgebouw. Je implementeert mee de marketing- & salesstrategie van het Concertgebouw in samenspraak met de coördinator Communicatie, Marketing & Sales. Je bouwt mee aan sterke win-winpartnerships en de verhoging van de eigen inkomsten van het Concertgebouw vanuit je analytische blik en klantgerichte ingesteldheid. Je aanpak is resultaatgericht en verbindend en speelt in op nieuwe inzichten en opportuniteiten. Complexe dossiers weet je helder te beheren en wervend te vertalen naar interne en externe betrokkenen. Met liefde voor kunst en cultuur en dossiermatige kennis kan je het Concertgebouw goed vertegenwoordigen en verkopen.

  • Sponsorwerking
    • Bestaande sponsordossiers behartigen
    • Opstellen van sterke dossiers vanuit noden en verwachtingen van de betrokken partijen i.f.v. de verdere groei van het Concertgebouw
  • Mediapartnerships
    • Contracten met mediapartners beheren en bijsturen i.f.v. de marketing- & salesstrategie
    • Sponsorgesprekken voorbereiden en voeren die leiden tot een sterke branding en conversie
    • Contractvoorstellen en contracten opmaken en opvolgen
    • Mediaplanning opmaken, briefen intern/extern, evalueren en bijsturen
  • Commerciële analyse
    • Evalueren van campagnes (opbrengst/bereik vs. kost)
    • Behaalde resultaten en effecten van marketing- en salesacties in beeld brengen, periodiek rapporteren en voorstellen doen tot optimalisatie
    • Screenen van opportuniteiten voor advertising/partnerships
    • Betalende advertenties negotiëren, plannen en opvolging (aanlevering, bereik ..) verzekeren.

Bijkomende info

Gepost op 2021-06-18