Coach communicatie

deMens.nu vertegenwoordigt Nederlandstalige vrijzinnig humanistische verenigingen in Vlaanderen en Brussel. Het is een koepelvereniging van vrijzinnig humanistische verenigingen, huizenvandeMens en ontmoetingscentra. Het Willemsfonds is de oudste socio-culturele vrijwilligersorganisatie die cultuurliefhebbers in Vlaanderen en Brussel samenbrengt en hen ontwikkelt tot vrije en ondernemende mensen, met respect voor ieders verhaal en mening. Gelegen in het centrum van Gent biedt het Willemsfonds jou de unieke kans om in een dynamische omgeving te mogen proeven van alles dat ruikt naar cultuur. Met 90 lokale afdelingen en een breed netwerk aan auteurs, uitgeverijen, culturele ondernemers, politici en mediafiguren uit alle lagen van de bevolking ziet geen enkele week er hetzelfde uit.

  • deMens.nu, Gent
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 31/12/2021

Over deze job

  • Intern takenpakket
    • Je bent verantwoordelijk voor een kwaliteitsvolle opmaak, implementatie en opvolging van het communicatieplan van het beleidsplan 2021-2025.
    • Je bent het aanspreekpunt van jouw collega’s omtrent communicatie.
    • Je ondersteunt lokale afdelingen met de promotie van hun activiteiten.
    • Je bewaakt de huisstijl van de vzw.
    • Je bent verantwoordelijk voor de wekelijkse nieuwsbrieven.
    • Je bent verantwoordelijk voor de geschreven inhoud, lay-out en eindredactie van Rechtuit, het ledenmagazine van het Willemsfonds.
    • Je maakt deel uit van de werkgroep ‘Standpunten’ en ondersteunt de schrijfprocedure.
    • Je ondersteunt de werkgroep ‘Cultureel Ondernemerschap’ en denkt strategisch mee na over de positie van het Willemsfonds binnen de socio-culturele sector.
    • Je bent verantwoordelijk voor de inhoud van de website van het Willemsfonds, de inhoud en lay-out van de websites van Het Betere Boek en De Bronzen Uil.
  • Extern takenpakket
    • Je vertaalt de boodschappen van zowel lokale als nationale projecten (Het Betere Boek, De Bronzen Uil, Camping Willems,…) naar aanstekelijke content voor de diverse communicatieplatformen (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube).
    • Je volgt de resultaten van het digitale mediabereik op en optimaliseert waar nodig om het beoogde doelpubliek van cultuurliefhebbers en vrijwilligers te bereiken.
    • Je denkt na over de distributie van de Rechtuit bij boekhandels, bibliotheken en taalminnende organisaties.
    • Je bent verantwoordelijk voor de persberichten en bent het aanspreekpunt van de pers.
    • Je gaat actief op zoek naar relevante partnerschappen met publieke figuren, bedrijven of cultuurinstellingen voor ledenkortingen, advertenties en promotiecampagnes.
    • Je bewaakt de imago-ontwikkeling van de vzw.
    • Je kan je herkennen in de vrijzinnig-humanistische waarden van de organisatie.

Bijkomende info

Gepost op 2021-11-17