Online marketeer

Zeven eeuwen kunst: van Vlaamse primitieven tot expressionisten. Wereldberoemde meesters. De meest omvangrijke en belangrijke collectie van James Ensor. En toch is het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen nog veel meer dan een kunstcollectie met internationale uitstraling! Zo is het KMSKA het enige Vlaamse museum met een wetenschappelijk statuut. In de grandeur van een inspirerend historisch gebouw maken we deze kunsttraditie toegankelijk voor een breed publiek. We delen onze kennis op mensenmaat met verhalen die verwonderen, verrijken en verbinden.

  • Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen vzw, Antwerpen
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 18/4/2021

Over deze job

Als medewerker online marketing:

  • coördineer je de herstructurering en lancering van de huidige website binnen een Drupalomgeving – met oog voor gebruiksvriendelijkheid en conversie. Je werkt hiervoor samen met collega’s en externe partners.
  • teken je een online content- en mediastrategie uit. Doel: specifieke doelgroepen efficiënter bereiken en hun band met het KMSKA versterken. Je hebt een handje weg van marketingautomatisering en opvolging van sociale media. Tools als Google Analytics heb je in de vingers.
  • beheer je, evalueer je en volg je de digitale platformen van het museum op – zowel inhoudelijk als technisch.
  • bouw je mee aan de acquisitie- en retentiestrategie voor het nieuwe museum. Binnen deze strategie volg je concrete projecten op.
  • stel je een online communicatie en -mediaplanning op. Dat doe je in nauwe samenwerking met de manager marketing en collega’s van het redactieteam.
  • creëer je multimediale inhoud voor deze kanalen: zélf of in samenwerking met externe partners. Je schrijft en redigeert teksten voor web- en onlinetoepassingen in de stem van het museum.
  • target en retarget je gericht doelgroepen via social media advertising.
  • bedenk je samen met collega’s en externe partners de heropeningscampagne en aansluitende communicatiecampagnes van het KMSKA en voer je ze uit. Je analyseert de campagnes kritisch. Waar nodig stuur je bij. Je volgt de belangrijkste KPI’s op en analyseert de data van lopende campagnes. Hierover rapporteer je maandelijks aan de manager marketing en de belangrijkste stakeholders van de organisatie.

Bijkomende info

Gepost op 2021-03-29