Verantwoordelijke communicatie, PR & events

Sinds 1996 staat de naam Lumière voor onvergetelijke cinema. Vandaag is Lumière Groep een volledig ecosysteem van cinema’s, distributie, productie en filmfinanciering. We brengen kwaliteitsvolle langspeelfilms, prachtige animatiefilms en de beste Europese-Scandinavische series. Met 4 stadscinema’s, een in-house animatiestudio, digitale bioscoop, eigen streamingdienst en dvd-webshop hebben we alles in huis om de mooiste verhalen te maken en naar een breed publiek te brengen. Ons team is doordrongen van de liefde voor film en zet creativiteit op de eerste plaats. Het hoofdkantoor is in Gent.

  • Lumière, Gent
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 17/12/2021

Over deze job

  • Je bepaalt mee de lange termijn communicatiestrategie voor alle entiteiten binnen de Lumière Groep, als onderdeel van het marketingplan. Je kan deze strategie ook probleemloos vertalen naar concrete communicatieplannen en –doelstellingen, en houdt de vinger aan de pols bij het uitvoeren ervan. Hiervoor werk je op dagelijkse basis samen met de contentverantwoordelijken van de verschillende producten en/of entiteiten.
  • Je tilt de social media-strategie voor het hele bedrijf naar het volgende niveau, en zorgt zo voor een duidelijke en unieke online identiteit. Je treedt in de eerste plaats op als coördinator en eindredacteur voor de input die je toegeleverd krijgt, maar steekt zelf ook graag de spreekwoordelijke handen uit de mouwen.
  • Je bewaakt de tone of voice van ons merk. Website, nieuwsbrieven, Instagramposts, affiches, advertenties, … niets gaat naar buiten zonder dat jij er je alziend oog over hebt laten gaan.
  • Je creëert persaandacht voor al het moois dat Lumière te bieden heeft, m.n. onze films, series, het streamingplatform, producties, bioscopen, enz… Je stuurt persberichten rond, bent het aanspreekpunt voor journalisten, en organiseert junkets & interviews.
  • Event management zit je in het bloed, en je krijgt een ongelofelijke boost van het organiseren van premières of festivals. Je werkt hiervoor nauw samen met externe partners en talent.
  • Werken in de audiovisuele sector, heerlijk toch! Samen met HR en de marketing manager zet je in op Employer Branding.
  • Jouw talent voor taal en je commerciële feel blenden naadloos.

Bijkomende info

Gepost op 2021-11-22