Coördinator team publiek

Het Kaaitheater is van bij de start in 1977 een podium voor hedendaagse podiumkunsten, verankerd in Brussel en met de blik op de wereld gericht. Vandaag presenteren we dans, theater, performance en muziektheater, en zijn we een platform voor lezingen en gesprekken. Een ploeg van 38 geëngageerde medewerkers maakt dit programma mogelijk. Kaaitheater is volop in beweging. Onder het motto How to Be Many? maakt het Kaai-team de komende jaren ruimte voor een breed spectrum aan verhalen, perspectieven, artiesten en publieken, om de meerstemmigheid van de stad beter te leren weerspiegelen. We zetten nieuwe lijnen uit rond participatie en publiekswerking, waarbij we toekomstige generaties laten kennismaken met hedendaagse podiumkunsten. We stellen middelen ter beschikking van organisaties en groepen die nog te weinig op de Brusselse podia te zien zijn, met de uitnodiging om zelf artistieke programma’s te maken. Bovendien staat het Kaaitheater de komende jaren voor een ingrijpende verbouwing, waardoor we ons programma gedurende minstens twee jaar (ook) op andere locaties zullen tonen. Een boeiende periode waarin we de relaties met Brusselse huizen, organisaties en publiek zullen vernieuwen en uitdiepen. Kortom: Kaaitheater is een plek waar er ruimte is voor experiment en nieuwe manieren van werken.

  • Kaaitheater, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 21/5/2022

Over deze job

Kaaitheater zoekt een coördinator voor het Team Publiek, dat een cluster is van zelforganiserende teams rond ticketing en onthaal, communicatie en publieksbemiddeling, front of house. Samen goed voor zo’n tiental personen, die verschillende publieken zo goed mogelijk naar en door het programma gidsen. De komende jaren brengen extra uitdagingen: we functioneren deels nomadisch en presenteren voorstellingen bij partners. Tegelijk bereiden we ons voor op de inhuizing in het vernieuwde gebouw, temidden van een getransformeerde buurt. Als coördinator van Team Publiek, zoek je samen met je collega’s en partners mee naar manieren om ons verhaal te laten leven in de buitenwereld.

  • Je geeft vorm aan de ‘customer journey’ die past bij de waarden van Kaaitheater en je bent de drijvende kracht achter de strategie rond externe communicatie (print, online, social media, pers…);
  • Je bepaalt de teamdoelstellingen, in lijn met de missie en visie van Kaaitheater;
  • Je coacht de teams richting zelforganisatie;
  • Op basis van feedback en functioneringsgesprekken verbeter je de dagelijkse werking van je team;
  • Je zorgt voor een heldere flow van informatie en uitwisseling met je collega’s, ook buiten je team;

Bijkomende info

Gepost op 2022-04-21