Stagiair communicatie - digital creative

Klarafestival is het grootste klassieke muziekfeest in België. Elk jaar in maart geven Internationale topmusici het beste van zichzelf in de mooiste concertzalen van Brussel (waaronder Flagey en Bozar), maar ook in Antwerpen (DE SINGEL) en Brugge (Concertgebouw). Als stagiair krijg je de kans om achter de schermen van één van de grootste festivals te werken en je talenkennis aan te scherpen.

  • Klarafestival | Festival van Vlaanderen, Brussel
  • Type: Stage
  • Deadline: 24/11/2022

Over deze job

Als stagiair(e) communicatie – digital creative maak je deel uit van het team marketing & communicatie. In aanloop naar en tijdens Klarafestival sta je mee in voor de communicatie naar het publiek via onze digitale kanalen. Loop je over van creatieve ideeën voor online content, zijn social media je tweede thuis en heb je een vlotte babbel of pen? Dan ben jij de stagiair(e) die we zoeken.

Een greep uit het takenpakket

  • samen met de communicatieverantwoordelijke en content creator stel je de digitale content planning voor het festival op en vul je die aan met je creatieve ideeën. Je werkt ook de nodige content uit en staat mee in voor het beheer van de verschillende social media-kanalen.
  • je bouwt mee aan de online community rond Klarafestival
  • je zorgt mee voor het up to date houden van de website
  • je zet enkele communicatieprojecten op en volgt deze mee op (bvb. videoproject)
  • je bent allround inzetbaar en beschikbaar tijdens de periode van het festival (10/03/2023 tot en met 26/03/2023) en springt in waar nodig.

Profiel

Je bent beschikbaar van 25/01/2023 tot 7/04/2023 (periode is bespreekbaar). Tijdens het festival ben je alle dagen beschikbaar vanaf 10/03/2023 tot en met 26/03/2023, ook voor avond- en weekendwerk.

  • Je studeert binnenkort af in een richting Communicatie/Digital Marketing of je hebt een sterke interesse in online communicatie. Je bent op zoek naar een concrete (eerste) werkervaring.
  • Je hebt een uitstekende know-how van social media (Klarafestival is actief op Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube en Spotify)
  • Je vindt je weg in Adobe Creative Cloud (of kan met een van de Adobe-programma’s werken); beheersing van andere softwaretools (zoals Mailchimp of Drupal) is een extra troef.
  • Je beheerst het Nederlands perfect en hebt een vlotte pen en babbel. Daarnaast heb je een goede kennis van Frans en Engels.
  • Je hebt oog voor het visuele: je begrijpt waarom de ene foto beter werkt dan de andere, wat mensen het meest aanspreekt;
  • Je gaat nauwkeurig te werk.
  • Je bent creatief en hebt zin voor initiatief.
  • Je bent stressbestendig. Deadlines schrikken je niet af.
  • Avondwerk is geen probleem voor jou.
  • Je bent bij voorkeur afkomstig uit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest of flexibel in vervoer.

Aanbod

  • Je draait op een volwaardige manier mee in een communicatieteam en leert zo op korte tijd veel bij over het werken achter de schermen van een festival.
  • Flexibele werkuren met enkele thuiswerkdagen in onderling overleg met het team.
  • Terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • Je komt terecht in een klein, jong, dynamisch en gedreven team. Hard werken wisselen we af met de nodige ontspanning en veel humor.
  • Je krijgt de mogelijkheid tot het gratis bijwonen van concerten op Klarafestival.

Bijkomende info

  • Laat ons via een creatief cv en een originele motivatie alvast zien wat je in je mars hebt. Stuur naar Aurélie Walschaert aurelie(a)klarafestival.be. Wij laten dan snel weten of we je uitnodigen voor een gesprek.

Gepost op 2022-11-08