Coördinator kennisontwikkeling volwassenen

In een snel evoluerende samenleving zijn betrouwbare kennis en persoonlijke ontwikkeling cruciale factoren, ook in de vrijetijdscontext van volwassenen. Denk maar aan ‘levenslang leren’, persoonlijke groei op vlak van omgaan met elkaar, betrouwbare kennis over mentale en fysieke gezondheid, duurzaamheid, klimaat, politiek… Groep Dilbeek wil hierin een partnerrol opnemen. Met de bibliotheek hebben we een plek die een baken van betrouwbare kennis moet zijn, waar bezoekers terecht kunnen voor toegang tot kennis en ontdekken van nieuwe inzichten. Maar naast een eerder statische plek, willen we ook een actieve werking ontplooien waarbij het uitdragen van deze kennis centraal staat.

  • Groep Dilbeek, Dilbeek
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 28/10/2024

Over deze job

  • Stakeholdermanagement: je bouwt een overzicht op van betrokken spelers en hun rol op het gebied van vorming en kennisdeling. Je brengt deze spelers actief met elkaar in contact en volgt trends en evoluties om samen de richting van jouw beleidsthema te bepalen. Gezamenlijke ambities en doelstellingen worden omgezet in concreet beleid. Je coördineert projecten die over organisatiegrenzen heen gaan en zet processen en methodieken op ter ondersteuning van de ontwikkeling van medewerkers binnen dit thema.
  • Bibliotheekontwikkeling: je speelt een actieve rol in de overgang naar een dynamische, toekomstgerichte bibliotheek, waar kennisdeling en gemeenschapsvorming centraal staan. Je volgt regionale ontwikkelingen en netwerkevenementen op de voet. Je ontwikkelt een passend collectiebeleid op vlak van non-fictie collectie.
  • Ondersteuning van inwoners: Je helpt inwoners met lees- en taalverwervingsbehoeften door acties te ontwikkelen rond oefenkansen Nederlands. Aanvullend aanbod ontwikkelen: je detecteert vanuit de vorige taken noden op het vlak van aanbod op vlak van vorming, technologie, e-inclusie, … en ontwikkelt – al dan niet zelf – een gepast aanvullend aanbod.
  • Aanvullend aanbod ontwikkelen: je detecteert vanuit de vorige taken noden op het vlak van aanbod op vlak van vorming, technologie, e-inclusie, … en ontwikkelt – al dan niet zelf – een gepast aanvullend aanbod.

Bijkomende info

Gepost op 2024-10-01