Coördinator marketing & planning museumpas

In minder dan 6 jaar tijd groeide de museumpas uit tot het grootste museumabonnement van het land. De pas geeft je toegang tot meer dan 245 musea in België. publiq vzw is één van de oprichters van museumPASSmusées en staat onder andere in voor de sales, marketing, museumrelaties en productontwikkeling ervan. publiq is de organisatie achter UiTdatabank, UiTinVlaanderen, Vlieg, UiTPAS, UiTX, CultuurKuur en dus ook de museumpas. Via digitale producten, sterke merken en een uitgebreid netwerk van partners zorgen wij elke dag voor “meer mensen, meer goesting in meer vrije tijd”. Ons team telt ruim 70 creatieve collega’s.

  • publiq vzw, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 13/7/2024

Over deze job

Als Coördinator Marketing & Planning museumpas coördineer je binnen publiq de realisatie van het marketingplan van de museumpas. Samen met jouw enthousiast team, sta je in voor het bedenken, ontwikkelen en opvolgen van marketingacties & campagnes. Het doel: de museumpas op het netvlies en in de harten krijgen van nieuwe en bestaande pashouders over heel België. Je zet mee jouw schouders onder de groei van de museumpas als de unieke sleutel tot meer dan 245 Belgische musea en als het ideale cadeau voor vrienden en familie. Je rapporteert aan de Head of Marketing & Sales museumpas.

Je verantwoordelijkheden

Onze ambities voor de museumpas zijn groot. En daar kan jij mee een rol in spelen. Jaarlijks definiëren we een strategisch 360° marketingplan. De coördinatie van de projecten en campagnes die daarin omschreven worden, is jouw verantwoordelijkheid.

Je stuurt hierbij een team van projectcoördinatoren, content developers en partnermedewerkers aan en volgt zelf ook projecten op. Je maakt duidelijke afspraken met het team rond doelstellingen en succescriteria van verschillende campagnes en coacht hen om die projecten en resultaten op te leveren. Je bewaakt daarbij ook de timings en budgetten. Je vormt een tandem met de Head of Sales & Marketing museumpas en stemt op regelmatige basis met hem af.

  • Marketingprojecten bedenken & helpen uitvoeren
    • Je denkt mee over de conceptuele en creatieve uitwerking van campagnes, zoals online advertentiecampagnes om de verkoop te boosten, het organiseren van een PR-stunt om persbereik te behalen, e-mailmarketingcampagnes in goede banen leiden, evenementen en wedstrijden organiseren, co-marketing acties met musea opzetten enzovoort.
    • Je stuurt je teamleden aan zodat zij het projectmanagement autonoom op kunnen nemen. Je zorgt ervoor dat elke collega de begeleiding krijgt die die nodig heeft om de verwachte resultaten op te leveren en om te groeien.
    • Je geeft mee vorm aan het stakeholder management en zorgt zo mee voor tevreden en betrokken musea.
    • Je onderhoudt duurzame relaties met al je partners, behoudt het overzicht en zorgt dat gemaakte afspraken nagekomen worden.
    • Je neemt voor enkele projecten ook zelf het projectmanagement op.
    • Je creëert een aangename, doelgerichte werksfeer in het team.
  • Budget & rapportering
    • Je staat in voor de dagelijkse budgetopvolging van de projecten en bewaakt het overzicht over de jaarplannen. Je zorgt dat dat nauwgezet opgevolgd wordt, zowel voor personeels-, als werkingskosten. Je begeleidt forecasts met verschillende teams.
    • Je houdt de timesheets van het team bij en zorgt voor correcte facturatie.
    • Je bewaakt de planning en zorgt voor een overkoepelend zicht over projecten en afdelingen (vb. helpdesk, development, …)
    • Net zoals je vooraf meetbare doelen stelt, volg je ook achteraf de campagnes mee op. Je zorgt daarbij voor duidelijke inzichten en rapportering.
  • Varia
    • Occasioneel stuur je ook externe partners aan, zoals een reclamebureau, een marktonderzoeksbureau of een grafisch vormgever.

Profiel

  • Je hebt een diploma marketing of communicatie en hebt minimum 3 jaar ervaring met het aansturen van marketing- en communicatiemedewerkers. Uiteraard wil je nog veel bijleren op de werkvloer.
  • Je kan zeer goed plannen en prioriteiten stellen en tegelijk een helikopterblik behouden over alle projecten heen.
  • Je houdt van zowel tactisch en creatief meedenken als van operationeel zaken helpen uitrollen.
  • Je bent een organisatorische duizendpoot en weet je in gevarieerde omstandigheden het hoofd koel te houden en het overzicht te bewaren.
  • Je bent een sterke communicator met een positieve mindset en bent sterk in probleemoplossend en analytisch denken.
  • Je bent gepassioneerd door (digitale) communicatie, marketing trends en nieuwe technologieën.
  • Creatief en out-of-the box denken en werken zijn je op het lijf geschreven.
  • Je hebt affiniteit met en interesse in cultuur- en vrijetijdscommunicatie, en je bent misschien wel een echte museumliefhebber.
  • Je kan je vlot uitdrukken in het Nederlands en het Frans, zowel mondeling als schriftelijk.

Aanbod

Een contract van onbepaalde duur. Werk bij een jonge, dynamische organisatie in hartje Brussel (Kanaal/Dansaert). Marktconform loon in overeenstemming met je ervaring en competenties, maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, interessante verlofregeling en gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer. Daarnaast geniet je van vele leuke extra’s, zoals teambuildings, opleidingen en sporadisch een plezant feestje 😉

Bijkomende info

  • Ben jij binnenkort onze toffe, gedreven collega met een down-to-earth-mentaliteit en een can-do-houding? Laat dan iets weten via e-mail en kom alvast een koffie drinken!
  • Stuur je cv met motivatiebrief naar marketing.mpm(a)publiq.be met in het onderwerp de vermelding 'Coördinator Marketing & Planning museumpas’.

Gepost op 2024-06-27