Graphic & motion designer

Het Paleis voor Schone Kunsten (Bozar) is een toonaangevend cultuurhuis in het hart van Europa. Een multidisciplinair programma van tentoonstellingen, concerten, film, podiumkunsten, literatuur en conferenties koppelt het culturele erfgoed aan creatie, en wereldculturen aan de artistieke actualiteit in ons land. Met de nieuwe artistiek directeur Christophe Slagmuylder zetten we koers richting een transversaal kunstenhuis met een kloppend hart in het centrum van Brussel. We bieden een platform aan kunstenaars uit de hele wereld waarbij we beelden, muziek, bewegingen en ideeën vrij laten circuleren. Bozar legt allerlei connecties tussen de artistieke disciplines, tussen repertoires en creatie, tussen ratio, zintuigen en verbeelding, en – bovenal – tussen en met artiesten en bezoekers.

  • Bozar, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 23/6/2024

Over deze job

Binnen het Content Team van ons Departement Marketing & Communication, zorg je ervoor dat de inhoud van ons artistiek programma, onze content formats en onze marketingboodschappen worden vertaald naar sterke visuele communicatie uitingen. Je zet daarbij volop in op digitale technieken zoals motion design, animaties, montages van beeldverhalen, infographics etc.Aanvullend op de digitale creaties ondersteun je het team ook met de uitwerking van print opdrachten.

  • Je bent verantwoordelijk voor het uitwerken en het vormgeven van onze content met een focus op creatieve digitale content (motion & animatie, infographics, …).  
  • Je ontwerpt offline materiaal zoals affiches, advertenties, flyers, … 
  • Je weet de communicatie- en marketingboodschappen (content formats, campagnes, …) in visuele content uit te drukken binnen de huisstijl. Je werkt hiervoor nauw samen met het marketing team en de andere leden van het content team (social media managers en editors).  
  • Je bewaakt me onze merkidentiteit doorheen de huisstijl en zoekt naar oplossingen om deze verder door te vertalen naar digitale formats.   Je houdt de branding van Bozar nauwlettend in het oog: jouw arendsoog ziet de juiste toepassing van onze huisstijl en jij stuurt bij waar nodig. Tenslotte zijn we het grootste kunstenhuis van België en daarom willen we toonaangevend zijn in onze communicatie en branding door integratie van eigentijdse technologieën.  
  • Je durft kritische vragen te stellen bij de creatieve briefings die je ontvangt zodat je goed begrijpt wat de opdrachtgever juist wenst te bereiken en hoe jouw design daartoe kan bijdragen. 
  • Je werkt elke dag nauw samen met de social media managers en zet briefings om in visuele en digitale uitingen. 
  • Je rapporteert aan de Content Team Coordinator

Bijkomende info

Gepost op 2024-06-05