Medewerker communicatie & projecten
publiq vzw is de organisatie achter UiTdatabank, UiTinVlaanderen, Vlieg, museumpas, UiTX, CultuurKuur … Via digitale producten, sterke merken en een uitgebreid netwerk van partners geven wij elke dag “meer mensen, meer goesting in meer vrije tijd”. Omdat publiq een samenleving ziet waar vrije tijd leidt tot ontmoeting, initiatief en gedeelde beleving. Waarin elk individu kan en wil deel uitmaken van een publiek.
- publiq vzw, Brussel
- Type: Voltijds
- Deadline: 16/10/2024
Over deze job
Jouw missie
Als medewerker Communicatie & Projecten zet je mee je schouders onder het verbinden van een grote diversiteit aan doelgroepen met het rijke cultuur- en vrijetijdsaanbod in Vlaanderen en Brussel. Je draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van marketingscampagnes, communicatieacties en events voor oa UiTinVlaanderen, Vlieg en museumpas. Denk aan Schatten van Vlieg, de Nationale Expo, UiTX of Kunstendag voor Kinderen.
Je verantwoordelijkheden
Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de realisatie van communicatieprojecten en events van A tot Z. Je denkt strategisch mee, gaat op zoek naar samenwerkingen met andere organisaties, stelt projectplannen op en realiseert die, in samenwerking met het team en andere publiq-collega’s.
We voorzien geen afgelijnd takenpakket, want dat bouwen we graag samen met jou uit. Onderstaande bouwstenen vormen alvast de basis.
- Communicatieprojecten bedenken & uitvoeren
- Je denkt mee over de conceptuele en creatieve uitwerking van communicatiecampagnes en projecten.
- Je neemt het projectmanagement autonoom op: een heldere planning opstellen, taken coördineren & helpen uitvoeren (samen met vormgevers, copywriters, product manager, interne & externe stakeholders) en de deadlines nauw bewaken.
- Je onderhoudt duurzame relaties met al je partners, behoudt het overzicht en zorgt dat gemaakte afspraken nagekomen worden.
- Samenwerkingen realiseren
- Je staat mee in voor de samenwerkingen met andere organisaties, scholen, musea, overheden, … in het kader van onze verschillende projecten.
- Je volgt bestaande samenwerkingen op, maar gaat zelf ook op zoek naar nieuwe kansen.
- Administratieve ondersteuning
- Je maakt bestelbonnen en volgt facturen op.
- Je bestelt en stuurt communicatietools uit naar partners (bv. e-mailmarketing, online banners, affiches en campagnemateriaal, enz…).
- Heldere rapportering
- Net zoals je je projectplan uitwerkt en meetbare doelen stelt, volg je ook achteraf je campagnes op. Zo meten en weten we samen wat goed is en wat nog beter kan.
- Varia
- Je helpt mee met het opzetten van marktonderzoek om de (potentiële) vrijetijdsparticipanten beter te leren kennen.
- Administratie & opvolging budgetoverzicht zijn een deel van het pakket, je zorgt dat dat nauwgezet opgevolgd wordt.
Profiel
- Je beschikt minimaal over een bachelordiploma (in een socio-culturele of communicatierichting is een plus) of hebt relevante werkervaring.
- Je wordt warm van cultuur- en vrijetijdscommunicatie, online communicatie, digitale media, vrijetijdsparticipatie, publieksontwikkeling en – segmentatie.
- Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Je kan je vlot uitdrukken in het Nederlands. Kennis van Frans en Engels is een plus.
- Je bent iemand die graag plannen maakt en de organisatie in handen neemt. Deadlines schrikken jou niet af en jouw plannen onverwacht bijsturen, houdt je niet wakker.
- Je bent een creatief denker, maar steekt zelf ook graag de armen uit de mouwen om er zelf mee aan de slag te gaan.
- Je bent een proactieve communicator met een positieve mindset en bent sterk in probleemoplossend en analytisch denken.
Aanbod
Een contract van onbepaalde duur. Je komt terecht in een team van innovatieve doeners die allemaal samen gaan voor maatschappelijke impact, klaar om met jou te groeien. Marktconform loon in overeenstemming met je ervaring en competenties, maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, interessante verlofregeling en gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer. Daarnaast geniet je van vele leuke extra’s, zoals teambuildings, opleidingen en sporadisch een plezant feestje 😉
Bijkomende info
- publiq streeft ernaar om een inclusieve organisatie te zijn. Om mee onze missie te realiseren is jouw talent belangrijker dan je geslacht, gender, culturele of sociale achtergrond, leeftijd, geaardheid, beperking of chronische ziekte. Bij publiq kijken we naar je enthousiasme om bij te dragen aan onze missie en je bereidheid om te groeien in de rol. Ervaar je belemmeringen of heb je vragen over de manier van solliciteren? Neem gerust contact op met noela.umumararungu(a)publiq.be. Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je terecht bij lene.ector(a)publiq.be.
- Helemaal overtuigd dat je deze sprong wil wagen? Stuur dan je cv en motivatiebrief naar ons door. publiq vzw voert een gelijkekansenbeleid. Jouw motivatie en kwaliteiten zijn voor ons belangrijker dan je gender, geslacht, afkomst, nationaliteit, beperking, religie, leeftijd of geaardheid. Stuur je cv met motivatiebrief naar lene.ector(a)publiq.be met in het onderwerp de vermelding 'sollicitatie medewerker communicatie & projecten’’.
Gepost op 2024-09-25