Stagiair redactie Het Archief voor Onderwijs

Samen met organisaties in cultuur, media en overheid zet meemoo zijn schouders onder de zorg voor en het gebruik van hun (digitaal) archief. Concreet digitaliseren en archiveren we Vlaams archiefmateriaal voor meer dan 180 organisaties en ontsluiten we het voor verschillende doelgroepen. Daarnaast ondersteunen we organisaties en kunstenaars met raad en daad, via kennisplatformen, samenwerking in projecten en het beantwoorden van adviesvragen. Meemoo bestaat op dit moment uit ruim 70 medewerkers en is gevestigd in Gent.

  • meemoo, Gent
  • Type: Beroepsinlevingsstage (BIS)
  • Deadline: 28/7/2024

Over deze job

Heb je affiniteit met het onderwijs, cultuur of erfgoed en ben je graag mee met de actualiteit? Sta je bekend om je nauwkeurigheid en gaat geen enkel detail aan jou voorbij? Schud je enthousiast vlotte teksten uit je mouw en kan je komma’s juist zetten in je slaap? Toon je bovendien graag initiatief, leer je graag bij en kan je minstens een professioneel of academisch bachelordiploma voorleggen? Dan ben je bij het redactieteam van ons onderwijsplatform vast op je plaats.

Als BIS-stagiair bij de redactie van Het Archief voor Onderwijs:

  • zet je je passie voor het onderwijs en de actualiteit in om audiovisuele fragmenten tekstueel te verrijken, te redigeren en zo erfgoed mee inzetbaar te maken in de klas.
  • ben je mee verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van ons aanbod aan audiovisueel materiaal, en voorzie je het van de correcte context. Zo blijven de filmpjes en geluidsfragmenten in onze beeldbank vlot vindbaar voor leerkrachten en leerlingen.
  • kom je alles te weten over metadata en stap je ons kantoor buiten als een volleerd corrector.
  • mag je professioneel tv kijken en selecteer je materiaal voor leerkrachten. Met de ‘Uitgeklaard’-collecties breng je elke week de actualiteit naar de klas en leer je actuele onderwerpen helder uitleggen op maat van leerlingen uit de eerste en tweede graad secundair onderwijs.

Bijkomende info

Gepost op 2024-05-26