Verantwoordelijke advertenties en sponsoring

De vzw Informatiecentrum voor Architectuur, Stedenbouw en Design (ICASD) is het culturele referentiepunt voor hedendaagse Belgische architectuur. Al meer dan 50 jaar geeft ICASD het tijdschrift A+ Architecture in Belgium uit, dat de Belgische architectuurproductie in de kijker zet. Via zijn archieven en talrijke evenementen (lezingen van internationaal gerenommeerde architecten, debatten, jaarlijkse tentoonstellingen van een Belgisch architectenbureau, residenties voor jonge Vlaamse en Waalse architectenbureaus, de Brussels Architecture Prize) en digitale platforms richt A+ zich zowel op jong talent als op gevestigde architecten en biedt het een ruimte voor reflectie over de verschillende rollen van de discipline en een kritische kijk op de Belgische architectuurproductie.

  • A+ Architecture in Belgium (ICASD vzw), Brussel
  • Type: Deeltijds
  • Deadline: 12/10/2024

Over deze job

Als sales manager van A+ ben je verantwoordelijk voor advertentieverkoop (advertenties in het tijdschrift, op de website en in de nieuwsbrief) en sponsorwerving (financiële steun voor onze evenementen ).

Tot je taken behoren :

  • onze database van potentiële partners en klanten onderhouden en uitbreiden (bedrijven in de bouw-, interieur- en designsector, projectontwikkelaars, algemene aannemers, ontwerpbureaus, dienstverlenende bedrijven, evenals communicatie- en reclamebureaus), met name door persconferenties van bedrijven bij te wonen, bezoeken af te leggen, nieuws over adverteerders te volgen en beurzen te bezoeken;
  • (nieuwe) klanten benaderen op basis van de inhoud van het tijdschrift, nl. in functie van de thema's, gepubliceerde architecten en projecten;
  • opvolging van de verkoop bestelling tot publicatie (bestelbonnen opmaken, bestanden en drukproeven controleren, betalingen opvolgen) in samenwerking met het hoofd publicaties, de office manager, de grafisch ontwerper en de drukker;
  • specifieke commerciële bijlagen onderhandelen met de drukker;
  • opvolging van de sponsoring van bevestiging tot evenement (returnpakket opstellen, contracten onderhandelen, catering organiseren, productie opvolgen, betalingen opvolgen) in samenwerking met de programmatiemanager en de office manager;
  • onthaal en begeleiding sponsors tijdens evenementen;
  • statistieken over bereik (lezers en publiek) bezorgen na de publicatie of het evenement

Je profiel

  • Je hebt een diploma en minstens 5 jaar ervaring in een commerciële functie;
  • Je bent bekend met de uitgeversbranche en hebt een goed begrip van de werkwijze van een advertentienetwerk;
  • Je bent geïnteresseerd in de architectuur-, vastgoed- en designsector in België;
  • Je hebt uitstekende interpersoonlijke en commerciële vaardigheden. Je brengt je enthousiasme voor het A+ project over en brengt onderhandelingen tot een goed einde. Je legt onze partners in de watten en zorgt ervoor dat contracten worden nageleefd;
  • Je bent tweetalig Frans – Nederlands en hebt een goede kennis van het Engels;
  • Je hebt uitstekende organisatorische en planningsvaardigheden. Je haalt deadlines en kan omgaan met onvoorziene omstandigheden;
  • Je bent mobiel en proactief, je ontmoet (potentiële) klanten en weet hoe je kansen en prioriteiten moet inschatten;
  • Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je werkt samen met je A+ collega’s aan een gemeenschappelijk project, zowel inhoudelijk als budgettair.

Wij bieden

  • Je statuut naar keuze: zelfstandige of werknemer (80% vast contract, maaltijdcheques, eindejaarspremie, ADV, bijdrage in reiskosten, computer en telefoon beschikbaar);
  • Je werkt op kantoor (in de buurt van de Grote Zavel in Brussel) en wisselt af met thuiswerk en klantenbezoeken;
  • Je maakt deel uit van een klein team van 9 toegewijde en enthousiaste medewerkers;
  • In de fascinerende wereld van de hedendaagse architectuur;
  • Je bent beschikbaar vanaf begin november 2024.

Bijkomende info

  • Stuur je CV en sollicitatiebrief ter attentie van Deborah Schwarzbaum naar: office(a)a-plus.be.

Gepost op 2024-09-25