Communicatiemedewerker bij Muntpunt
Muntpunt is een lees- en leerpunt voor nieuwsgierige geesten. Het is een infopunt voor iedereen die wil wonen, werken, studeren of leven in Brussel. Een tweede thuis voor wie rustig wil relaxen of nieuwe mensen wil ontmoeten. Voor wie wil surfen of schuilen, ook bij mooi weer. En voor iedereen die een verhaal zoekt of wil vertellen, ook aan ons. Wij zijn op zoek naar jouw talent. We bieden jou de ruimte en het vertrouwen om dat talent in te zetten zoals jij dat wil, om samen de beoogde resultaten te behalen. Teamwerk is waar het bij Muntpunt om draait: samen met je collega’s en met partners buiten de muren van Muntpunt, help je ons onze ambities dag na dag opnieuw waar te maken.
- Muntpunt, Brussel
- Type: Voltijds
- Deadline: 23/2/2025
Over deze job
Dagelijks komen er in Muntpunt meer dan 2000 bezoekers over de vloer. Als communicatiemedewerker heet jij hen, online én offline, welkom. Zowel via de verschillende communicatiekanalen als via de balies, help je het Muntpuntpubliek op weg en sta je garant voor een heldere, klantvriendelijke dienstverlening.
- Klantencommunicatie: Jij beheert de communicatiekanalen van Muntpunt en zorgt dat vragen via sociale media, mail, telefoon en aan de balies snel en correct worden beantwoord. Je bent de persoon die klanten fysiek en online begeleidt, geruststelt en verder helpt.
- Huisstijl en begeleiding: Jij zorgt ervoor dat de Muntpunthuisstijl – in taal en uitstraling – consequent wordt toegepast, zowel door jezelf als door collega’s. Je ondersteunt je team in het gebruik van onze schrijf- en spreektaal en helpt hen om vragen van bezoekers helder en correct te beantwoorden.
- Tools en verbeteringen: Je zet verbetertrajecten op voor de tools die we gebruiken, zoals onze vraagafhandelingstool, sociale media en telefonie. Daarnaast werk je ook aan projecten zoals de bewegwijzering en de signalisatie in het gebouw, zodat bezoekers moeiteloos hun weg vinden.
- Creatieve projectcommunicatie: Voor acties en projecten zoals de Boekenverkoop, Zadenbib of Schaakbib bedenk jij originele communicatieplannen en coördineer je de uitrol. Je houdt hierbij rekening met de noden van de doelgroep en zet in op een mix van eigen en externe kanalen. Je bewaakt de timing, het budget en de evaluatie van elk project.
- Gebruikersbevragingen en feedback: Je zet enquêtes op om de behoeften van bezoekers te achterhalen en verwerkt hun feedback (via klachten, mails of sociale media) in concrete verbeteracties binnen de organisatie.
- Commerciële communicatie: Je ontwikkelt online en offline communicatieproducten zoals teksten voor de website, persberichten en signalisatie ter ondersteuning van onze commerciële doelstellingen. Daarnaast denk je mee over creatieve concepten verbonden aan deze commerciële Muntpuntdoelen.
- Publiekswerking: Jij staat met beide voeten in de publiekswerking. Je doet drie baliediensten per week, waarbij je bezoekers met een glimlach ontvangt, hen wegwijs maakt in het gebouw, de bibliotheekcollectie en zelfs in Brussel. Eén van die diensten is een vaste wekelijkse avonddienst (tot 19:00), en één keer per maand werk je op zaterdag.
Bijkomende info
Gepost op 2025-01-30