Communicatiemedewerker
Muziekpublique is al meer dan 20 jaar dé Brusselse referentie voor traditionele muziek en dans in de breedste betekenis van het woord. We organiseren jaarlijks een honderdtal concerten en festivals (zoals het Hide & Seek Festival), runnen een academie voor muziek en dans met meer dan 50 wekelijkse cursussen en ruim 800 cursisten en beheren een platenlabel dat artiesten 360° managet. Muzikale tradities, diversiteit, ontmoeting, inspiratie en kwaliteitsvolle artistieke ondersteuning staan centraal.
- Muziekpublique vzw/asbl, Brussel
- Type: Deeltijds
- Deadline: 9/12/2025
Over deze job
Om onze zichtbaarheid en publiekswerking te versterken, zoeken we een Communicatie- en marketingmedewerker NL/EN (80%).
Je maakt deel uit van het communicatieteam van Muziekpublique en werkt nauw samen met de Franstalige communicatiemedewerker, alsook met de artistieke leiding en de verschillende pijlers van de vzw: concertwerking en festivals, academie en platenlabel. Je draagt bij aan de externe communicatie van de organisatie, met aandacht voor publieksontwikkeling, concertpromotie en de zichtbaarheid van onze activiteiten.
1. Communicatiestrategie & publieksontwikkeling:
- Meewerken aan de communicatiestrategie, in overleg met de Franstalige collega, de directie en de artistieke leiding.
- Nieuwe doelgroepen bereiken en het bestaande publiek informeren en engagement versterken.
- Promo- en communicatieplanning en -uitvoering voor de concertwerking, festivals, de academie en het label.
2. Digitale communicatie & website:
- Websitebeheer (WordPress): publicaties, ticketing en contact met de webmaster.
- Actieve bijdrage aan de toekomstige vernieuwing van de website.
- Contentcreatie voor sociale media.
- Digitale communicatiestrategie, opstellen van digitale campagnes.
- Opstellen en versturen van nieuwsbrieven en andere mailings.
- Google business profiel up-to-date houden
3. Content & communicatiemateriaal:
- Schrijven van Nederlandstalige teksten en coördineren van Engelse vertalingen.
- Creatie en/of projectcoördinatie van visuele content, inclusief fotografie, video en grafisch ontwerp.
- Projectopvolging en redactioneel werk voor brochures & affiches.
4. Pers & partners:
- Onderhouden van persrelaties en opstellen van persberichten en -dossiers.
- Journalisten ontvangen en te woord staan tijdens evenementen.
- Ontwikkelen van promotionele partnerschappen en doelgroepsgerichte acties.
5. Subsidies & rapportering:
- Opstellen en opvolgen van subsidiedossiers.
6. Teamwerking & productie:
- Nauwe samenwerking met alle interne pijlers (concerten, label & academie).
- Ondersteuning van de productie tijdens concerten en festivals (beschikbaarheid voor avond- en weekendwerk vereist).
- Actieve deelname aan de dagelijkse werking van het team en het project Muziekpublique.
Bijkomende info
Gepost op 2025-11-25
