Grafisch vormgever

Muziekcentrum De Bijloke is één van de toonaangevende muziekhuizen in Vlaanderen. In een prachtig historisch kader, denk: een middeleeuws erfgoedpand met hedendaagse akoestiek, organiseren we jaarlijks meer dan honderd concerten. Van oude muziek tot jazz, van symfonisch tot experimenteel, van nieuwe muziek tot familievoorstellingen: ons aanbod is gelaagd en divers. Achter de schermen werkt een gedreven team van zo’n vijfentwintig medewerkers en een grote groep vrijwilligers in zelfsturende teams aan een plek waar artiesten, publiek en partners elkaar vinden.

  • Muziekcentrum De Bijloke, Gent
  • Type: Deeltijds
  • Deadline: 10/8/2025

Over deze job

  • Op basis van onze jaarlijkse hoofdcampagne maak je doelgerichte afgeleiden voor print én digitale toepassingen.
  • Concreet maak je voor onze concerten en festivals programmaboekjes, affiches, flyers en ander promotiemateriaal. Alles vertrekt vanuit onze huisstijl en de visuele lijn van de vooropgestelde campagne.
  • Je vertaalt langere boodschappen naar heldere, aantrekkelijke en activerende visuals, vooral voor social media maar ook voor nieuwsbrieven, onze website …
  • Je ontwikkelt wervende (promotie)video’s aan de hand van aangeleverde content, met oog voor tempo, sfeer en ritme.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt in contact met de drukker. Je vraagt offertes op, doet prijsvergelijkingen en weet de beste prijs/ kwaliteitsverhouding te vinden.
  • Je werkt voorlopig binnen de bestaande huisstijl van De Bijloke, maar helpt binnenkort mee aan het implementeren van een vernieuwde visuele identiteit die extern ontwikkeld wordt.
  • Je maakt deel uit van de cirkel Publiek, werkt daarin nauw samen met het communicatieteam en wordt aangestuurd door de coördinator communicatie en marketing.

Bijkomende info

Gepost op 2025-06-18