Medewerker facility “offices & services”

Een nieuw museum voor Brussel Kanal-Centre Pompidou is een nieuw interdisciplinair museum voor moderne en hedendaagse kunst en architectuur in Brussel, op initiatief van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Het museum opent op 28 november 2026 de deuren in de voormalige Citroën-garage aan IJzer, langs het kanaal. De Stichting Kanal staat in voor de ontwikkeling en het beheer van het museum, in samenwerking met het Centre Pompidou. Het aanbod van Kanal bestaat uit lokale en internationale tentoonstellingen, zinderende live arts en een brede waaier artistieke producties van gevestigde namen en opkomend talent. Op het geanimeerd programma staan o.a. kunst en performance, theater en dans, film en muziek, digitale- en time-based media, workshops en lezingen, en tal van culturele en publieke events. Kanal gaat voor een nieuwe en geëngageerde kijk op kunst en zet daarbij in op een meeslepende mix van inspiratie, innovatie en participatie, voor – en door – een divers publiek.

  • KANAL, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 15/11/2025

Over deze job

De ontwikkeling van de nieuwe museumsite wordt beheerd door de afdeling Gebouw, die verschillende overheidsopdrachten beheert. De algemene werking van de afdeling wordt ondersteund door een interne pool Logistiek & Services, die bestaat uit een logistiek team en een team dat zich bezighoudt met facility services voor de kantoren, de departementen en de algemene museumsite. De bevoorrading van de kantoren en site gebeurt op een gedecentraliseerde manier: sommige overheidsopdrachten worden uitgevoerd via eenmalige bestellingen, andere via raamcontracten die regelmatige leveringen mogelijk maken.

Fase 1: inrichting van de museumsite (tot het najaar van 2026)

  • Bestellingen opvolgen en meubilair en materiaal in ontvangst nemen.
  • Dagelijkse beheer van de overheidsopdrachten voor de schoonmaak en het afvalbeheer op de site.
  • Inventarisatie en coördinatie van de installatie- en inrichtingswerken in samenwerking met de afdeling Gebouw en het logistieke team.
  • Het organiseren van de verhuis naar de nieuwe kantoren in het museum.

Fase 2: exploitatie van de museumsite (vanaf het najaar van 2026)

Beheer van de kantoren en werkruimtes

  • Levering van kantoorartikelen en -producten (koffie, schrijfwaren, kantoorbenodigdheden, enz.).
  • Onderhoud en herstelling van apparatuur (koffiemachines, huishoudapparaten, enz.).
  • Inrichting/herinrichting van de werkplekken en de gemeenschappelijke (opslag)ruimtes.
  • Opvolgen van zendingen en levering (verzending en ontvangst pakketten, post, enz.).

Beheer van de onderhoudscontracten

  • Schoonmaak: opvolgen van de services, planning en facturering.
  • Afvalbeheer: coördinatie van de verwerking en ophaling, waken over de netheid van containers, bijhouden van statistieken, enz.

Ondersteuning van de teams

  • Contact met de afdelingen en teams (Agentschap F&B, afdeling Productie, onderhoudsploeg, enz.).
  • Incidenten rapporteren en aanvragen van collega’s opvolgen via interne tools.
  • Deelnemen aan vergaderingen en helpen met het operationeel beheer van leveranciers.

Logistiek en inrichting van de kantoren en site

  • Installatie/verwijdering van meubels.
  • Opvolgen van leveringen en coördinatie van de activiteiten op de loskade.
  • Kleine interventies op de site (affiches ophangen, klusjes, enz.).

Bijkomende info

Gepost op 2025-10-27