Medewerker onthaal en community
Een wel bijzonder korte naam – M – voor een markant museum dat in het hartje van Leuven zijn rijke collectie en toonaangevende tentoonstellingen presenteert. Je vindt er een unieke mix van zowel oude als hedendaagse kunst. In de architecturale parel van de hand van Stéphane Beel versmelten vroeger en nu: historische panden lopen over in een strak museumgebouw, de rijke collectie is een mix van oude meesters en hedendaagse kunstenaars. M is een boeiende ontmoetingsplek waar voor iedereen iets te beleven valt en waar je steeds weer nieuwe perspectieven op de kunst en de wereld ontdekt. Van nieuwe tentoonstellingen en verrassende collectiepresentaties over lezingen, rondleidingen, workshops en festivals, tot zomerkampjes voor de allerkleinsten.
- M Leuven, Leuven
- Type: Voltijds
- Deadline: 20/7/2025
Over deze job
Jij hebt een tweeledige opdracht. Je bent enerzijds het aanspreekpunt voor iedereen die het museum binnenkomt. Als gezicht van M geef je bezoekers alle informatie die ze nodig hebben om ontspannen M te bezoeken. Klantgerichtheid en vlotheid zijn je op het lijf geschreven. Naast een ticket verkopen, prijs je ook het aanbod aan (“Wist je dat we ook een parcours bij de ‘Collectie van M’ hebben op maat van de kinderen?” of “Ooit al van ‘Het Laatste Avondmaal’ gehoord? Die in de Sint-Pieterskerk was eerst, echt waar.”).
Je bent de eerste hulp bij vragen die via het onthaal binnenkomen, en volgt die nauwgezet op. Je staat ook in voor reservatieverwerking. Niet enkel in ’t echt, maar ook vragen en reservaties via telefoon of per mail beantwoord je met plezier. Je zorgt ervoor dat alles correct en piekfijn is afgehandeld, zowel financieel als administratief. Stress glijdt van je af.
Daarnaast plan je en organiseer je activiteiten voor de vrienden van het huis a.k.a.de M-community. Je gaat proactief aan de slag, pakt dit alles overzichtelijk aan en zorgt voor de opvolging zodat de vrienden terug naar huis keren met een gevoel van ‘amai, ik ben zo blij dat ik erbij was’. Je gaat samen met je collega’s doorheen het hele huis aan de slag om een mooi aanbod uit te werken. En je zorgt ervoor dat de collega’s van team Communicatie alle info hebben om dit aanbod naar de betreffende doelgroepen te communiceren.
Je bent verantwoordelijk voor de opvolging van lidmaatschappen, inschrijvingen, verwerking in CRM-systemen en rapportering. Daarnaast waak je mee over de consistentie van ledeninformatie en verzorg je de opvolging van bestellingen en facturatie.
Je werkt mee aan een gastvrije, vlotte en verbindende publiekswerking waarin elke bezoeker zich gezien voelt. Met je verantwoordelijkheidszin en open houding breng je alles tot een goed einde.
Bijkomende info
Gepost op 2025-07-10