Stagiair communicatie & digital marketing "Hedendaagse kunst in de publieke ruimte"
De Stad Brussel telt bijna 4.000 medewerkers die elke dag de hoofdstad en haar uitgebreide onderwijsnetwerk doen leven. Het is één van de grootste werkgevers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest… maar hier ben je geen nummer! Samen zetten we ons in voor de duizenden inwoners, bezoekers en gebruikers die het kloppend hart van Brussel vormen. De Cel Kunst in de Publieke Ruimte, onderdeel van het departement Stadsontwikkeling, heeft als opdracht hedendaagse kunst te integreren in de openbare ruimte en deze toegankelijk te maken voor iedereen.
- Stad Brussel, Brussel
- Type: Stage
- Deadline: 12/10/2025
Over deze job
Als stagiair(e) bij de Cel Kunst in de Publieke Ruimte (Dienst Stadsaanleg) werk je mee aan een concreet project: de lancering van een nieuwe website en sociale media over de hedendaagse kunstwerken in de stad. Je ontdekt hoe een openbare administratie werkt en ontwikkelt tegelijk je vaardigheden in communicatie, digitale marketing en het beheer van culturele projecten. Het stageproject wordt op maat uitgewerkt, in functie van je vaardigheden en verwachtingen.
Je draagt actief bij aan de verspreiding van de collectie hedendaagse kunstwerken in de openbare ruimte door:
- Het creëren en publiceren van content (teksten, foto’s, agenda, artikels, video’s, stories, reels) voor de website en sociale media.
- Het bedenken en uitvoeren van communicatie-acties in samenwerking met het team en de externe communicatiedienst, in lijn met de communicatiestrategie van de Stad (online en offline promotiecampagnes, toeristische parcours).
- Het opvolgen van trends en goede praktijken en het in kaart brengen van culturele/toeristische influencers.
- Het meten van de impact van de acties (statistieken, rapporten).
- Het deelnemen aan het teamoverleg en creatieve uitwisselingen
Bijkomende info
Gepost op 2025-09-15