Zakelijk & HR verantwoordelijke

GLUON is een platform voor projecten op het kruispunt van kunst, wetenschappen en maatschappij in Brussel. Onze hoofdmissie is het betrekken van kunstenaars en onderzoekers in de noodzakelijke systeemverandering die onze tijd nodig heeft. In onze residenties werken kunstenaars en onderzoekers samen aan projecten die de grote uitdagingen van onze tijd verbeelden en bespreekbaar maken.

  • Gluon, Brussel
  • Type: Freelance
  • Deadline: 24/10/2025

Over deze job

We zijn op zoek naar een Zakelijk & HR Coördinator die op halftijdse basis (ongeveer 20u/week) het team versterkt. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de financiële opvolging én het personeelsbeleid van de organisatie. Je werkt nauw samen met de coördinatoren voor de artistieke en educatieve werking van Gluon. Je combineert zakelijk inzicht met mensenkennis en draagt bij aan een heldere en warme organisatiecultuur.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Financiën & administratie
    • Beheer van de dagelijkse boekhouding (facturatie, onkostennota’s, betalingen).
    • Opvolging van projectbudgetten en ondersteuning bij subsidiedossiers (voorbereiding en afrekening).
    • Voorbereiden van kwartaal- en jaarafsluitingen i.s.m. de externe accountant.
    • Bijhouden van cashflow en financiële rapportering aan het team.
    • Optimaliseren van financiële processen en tools.
  • Personeelsbeleid (HR)
    • Beheer van de personeelsadministratie: contracten, prestaties, vakantiedagen, onkosten, verzekeringen.
    • Opvolging van loonkostramingen, contact met sociaal secretariaat.
    • Aanspreekpunt voor medewerkers bij HR-gerelateerde vragen.
    • Meewerken aan de verdere ontwikkeling van een zorgzaam, inclusief en transparant personeelsbeleid.

Wie zoeken we?

  • Je hebt ervaring in boekhouding én HR-administratie, bij voorkeur binnen de cultuur- of non-profitsector.
  • Je bent vertrouwd met vzw-structuren en relevante wetgeving (arbeids- en sociaal recht). Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en gestructureerd. Je bent bereid alle boekhoudprogramma's te leren. Je kan vlot communiceren met zowel het team als externe partners. Je hebt een goede kennis van het Nederlands Je hebt de nodige excel vaardigheden Je bent beschikbaar voor gemiddeld 20 uur per week (flexibel in te plannen).

Wat bieden wij?

  • Een freelance opdracht met ruimte voor autonomie en initiatief.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot deels thuiswerken.
  • Een marktconforme vergoeding, afhankelijk van ervaring en profiel.
  • Een boeiende en maatschappelijk geëngageerde werkomgeving in het hart van Brussel.
  • Een nauwe samenwerking met een interdisciplinair team in een groeiende organisatie.

Bijkomende info

  • Stuur je cv en een korte motivatie (max 1 pagina) naar Christophe De Jaeger via christophe(a)gluon.be, met als onderwerp " Zakelijk & HR Coördinator". Als we een match zien, nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek in de laatste week van oktober.

Gepost op 2025-09-25