Zakelijk ondersteuner

Histories is dé dienstverlenende organisatie voor erfgoedvrijwilligers. Vanuit hartje Brussel ondersteunen we erfgoedgemeenschappen in heel Vlaanderen. Denk aan genealogen, heemkundigen, metaaldetectoristen of traditiedragers zoals schuttersgilden en reuzendragers. Ons gedreven en ervaren team zet zich in voor dynamische erfgoedpraktijken, veerkrachtige erfgoedverenigingen en een sterk netwerk van erfgoedvrijwilligers. Dat doen we via projecten, evenementen, advies, begeleidingstrajecten, lerende netwerken, vorming, publicaties, enzovoort.

  • Histories vzw, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 10/11/2025 12:00

Over deze job

Ben jij een administratieve multitasker met oog voor detail en een hart voor mensen? Zijn cijfers, draaiboeken en heldere procedures helemaal jouw ding? Geeft het jou energie om je collega’s te ontzorgen zodat zij vrijwilligers nog beter kunnen ondersteunen? Dan ben jij misschien de zakelijke spil die onze organisatie en dienstverlening vlot laat draaien.

Jij bent een spilfiguur binnen het kleine maar fijne zakelijke team.

  • Je ondersteunt onze penningmeester en algemeen coördinator bij de boekhouding en het financieel beheer van de organisatie:
    • Je beheert de banktransacties: je volgt betalingen op, zet overschrijvingen klaar en houdt de kas nauwkeurig bij.
    • Je maakt zorgvuldig de facturen op en boekt ze correct in.
    • Je verzorgt zowel de interne als externe financiële rapportages volgens vaste sjablonen.
  • Je bent verantwoordelijk voor ons klantenbeheer:
    • Je beheert samen met de digitale strateeg ons CRM-systeem: je houdt gegevens up-to-date, verzorgt de inschrijvingen en werkt onze procedures uit.
    • Je doet het eerste onthaal: je staat mensen vriendelijk te woord via mail of telefoon en brengt hen in contact met de juiste medewerker.
  • Je ondersteunt de HR-verantwoordelijke bij een zorgzaam en correct personeelsbeleid:
    • Je bent verantwoordelijk voor de loonadministratie: je voert de arbeidsprestaties in, volgt werktijd.be op en begeleidt administratief onze aanwervingsprocedures.
    • Je zorgt als verantwoordelijke van het feestcomité voor een warme, collegiale sfeer in de organisatie: je regelt attenties en organiseert mee de teamactiviteiten.
    • Je helpt de interne preventieadviseur bij de uitvoering van welzijnsacties rond thema’s als ergonomie en EHBO.
  • Je bent verantwoordelijk voor de logistieke ondersteuning van onze evenementen en grote teamactiviteiten:
    • Je maakt samen met de verantwoordelijke collega het draaiboek op.
    • Je regelt praktische zaken zoals de locatie, inschrijvingen en de catering.
    • Je verzorgt occasioneel de onthaalbalie van een evenement.
  • Je bent verantwoordelijk voor een goed georganiseerd kantoor:
    • Je beheert het kantoor- en IT-materiaal.
    • Je zorgt voor duurzame en prijsbewuste aankopen: je doet vergelijkend onderzoek voor nieuwe diensten en leveranciers en plaatst bestellingen.
    • Je verwerkt nieuwe boeken en tijdschriften voor onze bescheiden handbibliotheek.

Bijkomende info

Gepost op 2025-10-16