Expert digitale communicatie
NTGent is een dynamisch stadstheater dat een divers publiek uitdaagt, inspireert en in beweging brengt. Met spraakmakende producties en theater als motor voor maatschappelijk debat, verbindt NTGent het Gentse perspectief met een internationale werking. De twee artistieke lijnen – Kunst & Nieuwe Technologie en Kunst, Zorg & Rituelen – vormen de basis van een veelzijdig makershuis waar generaties kunstenaars samenwerken. NTGent zoekt voortdurend naar nieuwe theatervormen, behandelt grote thema’s en reist met voorstellingen door Vlaanderen en de wereld. Als duurzaam en toegankelijk theater, stevig verankerd in de stad met locaties in de KNS en Minnemeers, speelt NTGent een toonaangevende rol in het podiumkunstenlandschap. Kunst wordt hier gezien als een verbindende, transformerende en helende kracht. De artistieke leiding – Yves Degryse, Barbara Raes en Melih Gençboyaci – kiest voor een gedeeld en zorgend leiderschap, samen met zakelijk directeur Daan Vander Steene. Ze werken met een breed palet aan makers, waaronder Luanda Casella, Lara Staal, Milo Rau, Werktoneel en collectieven als Ontroerend Goed en Wolf Wolf. Samen vormen ze het meerstemmig en veelvormige makershuis van NTGent.
- NTGent, Gent
- Type: Deeltijds
- Deadline: 30/7/2025
Over deze job
Voor de communicatieve werking binnen het team Studio Verbeelding zoekt NTGent een digitale strateeg die het communicatieteam mee klaarstoomt voor de toekomst. NTGent wil haar digitale meet-infrastructuur en haar onlinecampagnes professionaliseren en zoekt daarvoor een sterke digitale strateeg die daarrond mee een visie kan uitwerken en mee hun schouders wil onderzetten.
Je taken bestaan uit:
- Samen met je collega’s digitale KPI’s bepalen en bijhouden. Je kan deze cijfers vlot interpreteren en omzetten in rapportages, en bedenkt doelgerichte acties om bij te sturen.
- Je bedenkt retargeting-campagnes en slimme funnels voor herhaalaankopen en langdurig engagement samen met het team en je collega Social Media.
- Je kan werken met o.a. Google Analytics en Google Tag Manager. Je zet de lijnen uit wat betreft SEO en SEA campagnes.
- Je volgt trends en technologische ontwikkelingen en kan deze vertalen naar bruikbare inzichten voor het team.
- Je volgt samen met het team de nieuwe ontwikkelingen op binnen artificiële intelligentie en communicatie.
- Je bedenkt en ontwikkelt samen met het team online campagnes.
- Je denkt strategisch na over onze digitale positionering, doelgroepen en online kanalen.
- Je helpt mee de digitale infrastructuur uit te bouwen: samen met de digitale techneut probeer je de slimste verbindingen te maken tussen de CRM, planningssoftware en andere databases.
Bijkomende info
Gepost op 2025-06-26