CRM specialist

De Munt is het federale operahuis in het hart van de hoofdstad van Europa dat internationaal gerenommeerde operaproducties, dansvoorstellingen en concerten realiseert en programmeert.

  • De Munt, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 19/8/2025 (update)

Over deze job

Als CRM-specialist ben je een strategische bruggenbouwer tussen de diensten Communicatie & Marketing, Ticketing en Audience engagement. Je bent verantwoordelijk voor het beheer, de ontwikkeling en de optimalisatie van het CRM-systeem binnen de organisatie. Je zorgt ervoor dat publieks- en klantgegevens efficiënt worden beheerd en dat het systeem maximaal ondersteunt bij marketing- en ticketingprocessen.

Functieomschrijving

  • Je analyseert klantgedrag, aankoopgeschiedenis en interacties om trends, segmenten en groeikansen te identificeren.
  • Je beheert en optimaliseert het CRM-platform, inclusief datakwaliteit, segmentatie en dashboards.
  • Je ontwikkelt en implementeert customer journeys, A/B-testen en marketing automation flows om de ROI van campagnes te maximaliseren.
  • Je vertaalt functionele noden naar technische oplossingen en werkt nauw samen met interne teams en externe partners.
  • Je bent een change manager die processen structureert, optimaliseert en innoveert met het oog op efficiëntie.
  • Je bent een ambassadeur van klantgericht denken en intuïtieve gebruikerservaringen.
  • Je beheert projecten met duidelijke doelstellingen, planning, budgetbewaking en prioriteitenbeheer.
  • Je deelt inzichten en rapportages met collega’s en ondersteunt hen in het gebruik van CRM-data.
  • Je werkt mee aan het opzetten en uitwerken van mailingcampagnes.

Profiel

  • Je hebt minstens 5 tot 8 jaar ervaring in digitale marketing en CRM.
  • Je beschikt over een bachelor- of masterdiploma, of hebt gelijkwaardige ervaring.
  • Je hebt affiniteit met de culturele sector en beschikt over goede redactionele vaardigheden.
  • Je hebt een vlotte pen en werkt graag inspirerende en activerende scenario’s uit voor de mailingcampagnes.
  • Je hebt grondige kennis van CRM-systemen, marketing automation en analytische tools (zoals Google Analytics, mailing editors, ticketingsystemen).
  • Je kent de do’s en don’ts van gepersonaliseerde mailings en bent vertrouwd met de GDPR-policy.
  • Je bent een teamspeler die graag kennis deelt en bruggen bouwt tussen technische en inhoudelijke profielen.
  • Je bent een early adopter die houdt van innovatie en verandering.
  • Je blijft kalm onder druk, werkt gestructureerd en past je flexibel aan nieuwe informatie aan.
  • Je communiceert vlot in het Nederlands, Frans en Engels.

Aanbod

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Aantrekkelijke voordelen: vergoeding van je reiskosten (openbaar vervoer), maaltijd- en ecocheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering tegen voorkeurtarief;
  • Een inspirerende culturele werkomgeving, met volop opleidingsmogelijkheden, wellness-initiatieven zoals yoga en Pilates, en artistieke voordelen, zoals twee tickets voor de generale repetitie van elke opera tegen voorkeurtarief – een exclusief voorproefje!

Bijkomende info

  • Stuur je CV en motivatiebrief naar jobs(a)demunt.be met vermelding “Vacature – CRM Specialist”.
  • Gelieve er rekening mee te houden dat we mogelijk niet op uw sollicitatie reageren vóór midden augustus, aangezien De Munt tijdens de zomer gesloten is.
  • Functiebeschrijving (pdf)

Gepost op 2025-07-04