Marketing projectcoördinator

publiq vzw maakt cultuur, sport en vrije tijd toegankelijker voor iedereen. We brengen mensen en activiteiten samen via slimme communicatie, digitale tools en samenwerking met organisaties en overheden. Je kent ons onder meer van UiTinVlaanderen, UiTPAS, UiTX, Vlieg en museumPASSmusées.

  • publiq vzw, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 3/9/2025

Over deze job

Als marketing projectcoördinator ben je verantwoordelijk voor het bedenken, uitwerken, coördineren en evalueren van marketingacties en -campagnes.

Je werkt hoofdzakelijk op campagnes en projecten rond de museumpas, zoals de Nationale Expo en de Week van de Belgische Musea. Daarnaast draag je ook bij aan initiatieven van merken binnen publiq, zoals UiTinVlaanderen, UiTPAS, UiTX en Vlieg.

Je takenpakket wordt in overleg afgestemd op je sterktes, maar bestaat sowieso uit deze bouwstenen:

Marketingcampagnes opzetten en uitvoeren

  • Je ontwikkelt en coördineert publiekscampagnes: van concept en creatie tot uitvoering en evaluatie.
  • Je bedenkt acties voor onder andere online advertenties, e-mailmarketing, wedstrijden, PR-stunts, evenementen.
  • Je werkt nauw samen met interne collega’s (vormgevers, copywriters, productmanagers…) en externe partners.
  • Je bewaakt de planning, kwaliteit en deadlines en werkt hiervoor samen met andere projectmedewerkers.

Campagnes museumpas

  • Je zet museumPASSmusées in de markt als hét ultieme museumabonnement en geschenk.
  • Je organiseert marketingacties die inspelen op specifieke doelgroepen (zoals jongeren, bedrijven…).
  • Je werkt hiervoor nauw samen met het team van museumPASSmusées.

Communicatie

  • Je schrijft helder, publieksgericht en foutloos in het Nederlands.

Rapportering & analyse

  • Je stelt meetbare doelen en evalueert je campagnes op basis van dashboards en cijfers.
  • Je rapporteert helder aan collega’s en je teammanager.

Operationele & administratieve ondersteuning

  • Je beheert marketingmateriaal en verzorgt de distributie naar partners en musea.
  • Je maakt bestelbonnen en volgt facturen en budgetten op.

Marktonderzoek & events

  • Je helpt bij het opzetten van surveys en interviews om publieksinzichten te verzamelen.
  • Je bent af en toe aanwezig op publieks- of partnerevents.

Bijkomende info

Gepost op 2025-07-29