Diensthoofd cultuur & bib
- Lokaal bestuur Tessenderlo-Ham, Tessenderlo-Ham
- Type: Voltijds
- Deadline: 31/8/2025
Over deze job
- Cultuurbeleid: vormgeven aan het lokaal cultuurbeleid. Hierbij ondersteun en adviseer je bij de beleidsvoorbereiding, -uitvoering en -evaluatie. Ook vertaal je de beleidsdoelstellingen naar de operationele werking en sta je in voor de opvolging hiervan. Hierbij stimuleer je participatie aan een kwalitatief aanbod, zet je in op cultuurbeleving, ontspanning, gemeenschapsvorming en het bieden van ontplooiingskansen.
- Coördinatie dagelijkse werking cultuurcentrum, bibliotheek…: coördineren van de dagelijkse werking van het cultuurcentrum, de bibliotheek, … om een efficiënte en effectieve opvolging van de werking en inhoudelijke kwaliteit te verzekeren. Ook sta je in voor de coördinatie, analyse en verbetering van interne processen en procedures. Daarnaast coördineer je de vrijwilligers en samenwerking met andere diensten.
- Ondersteunen van verenigingen: ondersteunen van het verenigingsleven op vlak van werking en financiën zodat verenigingen zich kunnen ontplooien. Je werkt het subsidiereglement (mee) uit zorgt voor de operationele vertaling en administratieve opvolging en afhandeling van de subsidieaanvraagdossiers.
- Coördinatie en aansturing van de dienst: instaan voor de planning, organisatie, aansturing en opvolging van de dienst. Je bepaalt de concrete opdrachten en doelstellingen voor de directe medewerkers om de continuïteit en kwalitatieve werking van de dienst te garanderen. Hierbij sta je ook in voor en werk je mee aan een open en actieve interne communicatie naar iedereen binnen de organisatie, zodat alle medewerkers op de hoogte zijn. Coaching en begeleiding Stimuleren en begeleiden van medewerkers m.b.t. hun persoonlijke ontwikkeling en ontplooiing. Je bekijkt hier ook het teamaspect en draagt zorg voor een goede verstandhouding binnen het team zodat de organisatie kan rekenen op gemotiveerde en competente medewerkers.
- Optimaliseren van de dienstverlening: initiëren van verbeteringen in de dienstverlening, om te voldoen aan de behoeften van de personeelsleden van het lokaal bestuur, inwoners, verenigingen en bedrijven en/of intern aan de eigen organisatie. Daarnaast volg je de kwaliteitsindicatoren en klanttevredenheid op om continu te streven naar de hoogste standaarden.
- Externe contacten: garanderen van een optimale samenwerking met andere overheden, experten, leveranciers, burgers,… door het onderhouden van goede contacten met relevante personen of instanties. Je vertegenwoordigt hierbij het lokaal bestuur en verdedigt haar belangen.
Bijkomende info
Gepost op 2025-08-01