Marketing en communicatie medewerker
Reveil is een warme non-profitbeweging die bouwt aan een nieuwe rouwcultuur voor Vlaanderen, en stilaan Europa. We zetten cultuur in om mensen samen te brengen waar verlies en verdriet is.
- Reveil vzw, Kortrijk
- Type: Deeltijds
- Deadline: 25/8/2025
Over deze job
Misschien ben jij wel een écht straffe M/V/X die ons ruime en eclectische aanbod van troostacties, -trajecten, -concerten en -producties kan vertalen naar weldoordachte, warme content. Iemand die ervoor zorgt dat Reveil top of mind wordt bij iedereen die ooit iemand verloor. Jij zorgt ervoor dat wat we doen niet enkel gebeurt, maar ook gezien, gevoeld en begrepen wordt — bij publiek, partners én pers. Dit doe je door samen met ons een weldoordachte structuur te brengen in onze berg mooie content.
Een digitale media specialist
We zoeken iemand met een vlotte pen die de kracht van digitale communicatie snapt, analyseert en goed weet in te zetten. Met een hart voor communicatie weet je onze missie en verhalen te vertalen naar de juiste platformen. Je vindt de juiste toon in een gevoelig thema en bent een krak in contentcreatie.
Als communicatiemedewerker ben jij een specialist in verschillende sociale mediakanalen – van Linkedin, over Instagram en Facebook tot zelfs TikTok – en weet je die doelgericht in te zetten. Of misschien overtuig je ons zelfs om over te stappen op Bluesky?
Daarenboven kennen mailprogramma’s als Brevo geen geheimen voor je en verzamel je in geen tijd een mailinglijst van duizenden sympathisanten.
Maar ook grafische programma’s als Canva en Indesign zijn helemaal jouw biotoop. Je bouwt hierin met oog voor detail mee aan een herkenbare visuele wereld voor Reveil. Wapen je alvast voor Pieters onverbiddelijke Canva-fanatisme.
Als digitale media geek kan je elk kanaal optimaal inzetten om verschillende doelgroepen te bereiken. Je analyseert data en zet deze om in nieuwe ideeën om onze zichtbaarheid en resultaten te optimaliseren. Verder heb je een grote interesse voor de nieuwste trends in de wereld van digitale media.
Als extra pluspunt ben je heel nieuwsgierig naar de nieuwe mogelijkheden van A.I. en zorg je met ons voor een golf van troost doorheen Vlaanderen – en stilaan Europa.
Als kers op de taart ken je je weg in het perslandschap en kan je je connecties aanboren om Reveil top of mind te maken op het gebied van troost.
Een impactvolle marketeer
We zoeken iemand die durft mee te denken vanuit een marketingperspectief: Hoe kunnen we onze communicatie versterken zonder onze missie uit het oog te verliezen? Hoe ontwikkelen we een duurzame communicatie strategie, zonder het thema ‘troost’ te reduceren tot een commercieel product? Ons doel is niet winst, maar het creëren van blijvende impact. Daarvoor zijn partners – zoals steden en gemeenten – en hun financiële bijdrage onmisbaar.
We willen onze talloze initiatieven graag breder bekend maken en verder uitbreiden, zodat we meer mensen kunnen bereiken die een hart onder de riem kunnen gebruiken.
Na 10 jaar bulkt ons archief uit met allerlei warme beelden, video’s, illustraties en quotes. Je krijgt de sleutel van deze bibliotheek vol moois en ontwikkelt content in de taal van verschillende doelgroepen zoals lokale besturen, organisaties, potentiële adverteerders en sympathieke volgers.
Een enthousiaste ambassadeur
Misschien ben je een creatieve communicator met structuur, overtuiging en goesting om mee te bouwen aan een nieuwe rouwcultuur. Daarenboven wil je geen enkele van onze troostproducties missen in het najaar — en heb je je camera en editing app altijd in de aanslag om live verslag uit te brengen.
Kortom, we zoeken een communicatie- en marketing enthousiasteling die analyseert, communiceert en structureert. Dankzij jou staan de persteksten klaar nog voor de eerste camera draait, is er een affiche voor de jaarlijkse campagne, blijft onze website springlevend, communiceren we helder en warm op maat van verschillende doelgroepen en via verschillende platformen.
Bijkomende info
Gepost op 2025-08-12