Onthaalmedewerker Koninklijk Legermuseum
Het WHI heeft als missie het valoriseren van het Belgische militaire erfgoed en de herinnering aan de gewapende conflicten op Belgisch grondgebied of die conflicten met inzet van Belgen in het buitenland. Deze missie houdt het beheer, het verwerven en de restauratie van collectiestukken, documenten en immateriële getuigenissen in voor de periode vanaf de middeleeuwen tot heden. Het WHI beheert en coördineert een netwerk van uitzonderlijke musea en militaire sites. Het kiest ook voor een multidisciplinaire aanpak door deze sites te kaderen in hun militaire, politieke, technologische, economische, sociale en culturele context. Bij deze missie hoort eveneens het doorgeven van de herinnering aan deze gewapende conflicten via creatieve en stimulerende initiatieven gericht op verschillende doelgroepen. Tot slot voert het WHI op internationaal niveau wetenschappelijk onderzoek naar militaire geschiedenis en erfgoed. Het WHI omvat verschillende sites: het Koninklijk Museum voor het Leger en de Krijgsgeschiedenis, het Nationaal Gedenkteken Fort Breendonk, Bastogne Barracks, de Dodengang en de Kemmelberg.
- War Heritage Institute, Brussel
- Type: Voltijds
- Deadline: 18/9/2025
Over deze job
Als gezicht van de instelling en eerste publiekscontact zorg je voor een warme ontvangst en doe je er alles aan opdat de bezoeker zich welkom zou voelen in het museum;
- Je informeert de bezoeker spontaan over de geldende toegangsmodaliteiten, ticketprijzen, openingsuren, tijdelijke tentoonstellingen, het educatieve aanbod, eventuele nieuwigheden…;
- Bezoekers voor personeelsleden breng je snel en efficiënt in contact met het personeelslid in kwestie;
- Je staat in voor een vlot telefonisch onthaal en geeft de juiste informatie door;
- Je bent stressbestendig en houdt ervan met mensen van verschillende nationaliteiten in contact te komen;
- Je werkt in een variabel uurrooster met dag- en weekendshiften (één weekend op twee);
- Als eerste aanspreekpunt bij klachten blijf je onder alle omstandigheden geduldig en empatisch. In de mate van het mogelijke bied je de klager een oplossing of verwijs je hem/haar door naar de klachtendienst:
- Je ziet mee toe op de netheid van de onthaalruimte en het aanvullen van de stocks (tickets, brochures, … );
- Je helpt mee om de informatieschermen up-to-date te houden.
Bijkomende info
Gepost op 2025-09-09