Coördinator communicatie

BEURSSCHOUWBURG is een bruisend kunstencentrum voor podium, muziek en film in hartje Brussel. Ons huis functioneert als een platform voor presentatie en ontwikkeling van uiteenlopende kunstpraktijken en onderzoek. We houden van het onverwachte, van werk dat schuurt en verrast. Samen bouwen we aan een huis dat zich steeds opnieuw uitvindt: met open blik, bonzend hart en een diep geloof in de kracht van verbeelding. Offline & online communicatie en toegankelijkheid zien wij als krachtige instrumenten, onontbeerlijk in een huis met een experimenteel programma. Beursschouwburg staat voor een bijzondere uitdaging, en precies dat maakt deze functie zo uniek! In 2027 starten we een duurzame verbouwing in de Auguste Ortsstraat en verhuizen we onze activiteiten naar een tijdelijke — en iconische, maar vooral nog zeer geheime en onaangekondigde — locatie (2027-2028). In een veranderend cultureel landschap gaat Beursschouwburg zichzelf heruitvinden op deze uitzonderlijke plek.

  • Beursschouwburg vzw, Brussel
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 16/11/2025

Over deze job

We zijn op zoek naar een ervaren marketeer met visie en lef, iemand die strategisch inzicht koppelt aan day-to-day daadkracht. Je houdt Beursschouwburg als inclusief kunstencentrum stevig op de kaart en geeft maximale zichtbaarheid aan het programma zodat opkomende en minder opkomende kunstenaars een zo breed mogelijk publiek bereiken. Ben jij onze gedreven communicatiecoördinator die mee vormgeeft aan de toekomst van Beursschouwburg?

  • Je ontwikkelt een sterke merkidentiteit die Beursschouwburg begeleidt tijdens de verhuis naar een tijdelijke en uitdagende locatie – en nadien de terugkeer naar de gerenoveerde Beursschouwburg in de Auguste Ortsstraat.
  • Je ontwikkelt en implementeert een inclusieve, meertalige en publiek opbouwende communicatiestrategie, zowel online als offline.
  • Je ontwikkelt redactionele strategieën die een luidspreker zetten op de verhalen en onderbelichte stemmen van onze kunstenaars, publieken en partners. Je bedenkt creatieve formats, creëert design en content voor sociale media en bewaakt de Beursschouwburgidentiteit op onze diverse communicatiekanalen.
  • Je coördineert het communicatieteam (vaste medewerkers en freelancers), optimaliseert een transparante workflow en zorgt voor een goede afstemming met het artistieke team over campagnes en andere acties.
  • Je hebt oog voor de groeimogelijkheden en professionele ontwikkeling van het communicatieteam en overlegt hierover met de directie.
  • Je weet hoe je (on- en offline) impact meet, analyseert en maximaliseert. Je weet verkregen inzichten uit data-analyse en publieksbevraging samen met je team te vertalen naar concrete voorstellen en/of acties die bijdragen tot de groei van onze publieken – van meer digitale conversie tot in-house signalisaties.
  • Je houdt de vinger aan de pols van wat leeft in de grootstad, en gaat met nieuwe tendensen aan de slag.
  • Je beheert het beschikbare budget efficiënt en doelgericht. Je werkt nauw samen met de directie om financiële transparantie over de budgetbesteding en -optimalisatie te waarborgen.
  • Je begeleidt de verdere ontwikkeling van het pers- en uitnodigingsbeleid.
  • Je bent vertrouwd met het beheer van communicatietools en serverbeheer.
  • Je volgt het archiefbeheer binnen de organisatie op en werkt mee aan de verdere uitwerking en uitvoering van het archiefbeleid.

Bijkomende info

Gepost op 2025-10-24